Плюсовете от сауната след тренировка

МРЪСНИ ХРАНЕНИЯ: ГРЕШКИ И ПОЛЗИ
януари 5, 2019

  Сауната като лечебна процедура е популярна в много страни от векове. Доказано е, че обилното потене има различни ползи – от релаксация, през възстановяване след сериозно натоварване, до прочистване на организма. Така че, ако не Ви се струва добра идея да се затворите след тренировка в силно нагорещена дървена стая, може би е добре да помислите отново.
*Намалява стреса – Редица медицински проучвания показват, че нервното напрежение е един от основните фактори, които влияят зле на здравето ни. Всъщност, множество заболявания (основно сърдечни) поне от части се дължат на повишения стрес. Сауната помага в това отношения по няколко начина. Тя е топло и успокояващо място, горещината отпуска мускулите, подпомага кръвообращението и стимулира производството на хормона на щастието ендорфин.
*Намалява болките в мускулите и ставите – Ендорфинът има успокояващ ефект и намалява болките в мускулите и ставите, предизвикани от артрит, а и от всякакви други причини, като например тежка тренировка. Покачването на температурата на тялото вследствие на горещината в сауната води до разширяване на кръвоносните съдове, а от там и до подобрено кръвообращение, което подсилва способността на организма да се възстановява. След спорт използването на сауна или парна баня помага на мускулите да се отпуснат, елиминира млечната киселина и/или други токсини.
*Отмива токсините – Повечето хора не се изпотяват кой знае колко в ежедневието си. Обилното изпотяването обаче има своите доказани ползи. То намалява нивата на различи химични токсини, които тялото абсорбира при взаимодействието ни с околната среда. Сауната е един от най-добрите начини да го постигнем. Почиства кожата При обилното изпотяване кожата се почиства и мъртвите клетки биват отмивани и заменяни. Това е отличен инструмент в борбата с акнето и други кожни заболявания.
*Изгаря калории Повечето търговци сочат това като най-голям плюс на сауната, но все пак няма начин да отслабнете само със стоене в нея. Някои хора – най-вече тези в слаба физическа форма, ще изгорят доста калории в началото, но като цяло сауната и парната баня е просто един от инструментите да го постигнете.Пулсът се ускорява от средно 60-70 удара в минута до 110-120 удара (140-150 при по-продължително излагане на високата температура). Ефектът е дори по-голям при няколко влизания, т.е. когато редувате загряването със студени душове или потопяване в студен басейн. Това ускорява още повече пулса и тялото превръща още повече калории в използваема енергия. Освен това по този начин тренирате сърцето си. Преди и след сауна не приемайте тежка храна и алкохолни напитки. Освен това отделете време да си починете добре и преди, и след сеанса. Не бързайте да влизате веднага след края на тренировката.

Comments are closed.