За или Против фрешовете

Тренировка сутрин или вечер?
януари 10, 2019
Ползи от спринтовете
януари 16, 2019

Няма съмнение, че фрешовете са полезни за здравето и предоставят важни хранителни вещества на организма – витамини, минерали, антиоксиданти. Но дали фрешовете са толкова полезни, колкото си мислим?

Освен ползи фрешовете и соковете могат да имат и нежелани ефекти. Например при прясно изцедените сокове се отстранява голяма част от кората и семките. А в тези части на плода се съдържат най-много фибри и други полезни съставки, важни за храносмилателната система. Природата се е постарала да вложи толкова много полезни вещества в плодовете и зеленчуците, а хората са измислили начини да ликвидират почти всички от тях.
Някои соковете могат да раздразнят чувствителната лигавица на стомаха, тъй като съдържат големи количества лимонена киселина. При някои заболявания прясно изцедените сокове дори са противопоказни.
Другата негативна страна на фрешовете от плодове е съдържанието им на фруктоза (захар). Голямото количество фруктоза може да увреди черния дроб и да формира мастни натрупвания.

Намерете баланса на фрешовете, поговорката “ Колкото повече, толкова повече“ няма да ви се отрази добре. Препоръчваме да изядете цял плод вместо литър фреш.

Comments are closed.